اخبار بین المللی, طب ترمیمی اخبار بین الملل
شماره: 29040
1397/01/28 - 01:00
یک ترکیب مورد بررسی برای درمان سرطان سینه سه گانه منفی بعد از متاستاز به مغز

محققین در هوستون متدویست از مدل سازی کامپیوتری استفاده کرده اند تا یک ترکیب دارویی تحقیقاتی موجود برای بیماران لوکمیایی را برای درمان سرطان سینه سه گانه منفی بعد از متاستاز به مغز مورد شناسایی قرار دهند.

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، محققین هوستون متدویست هزاران ترکیب دارویی موجود را مورد غربالگری قرار دادند تا دریابند کدام یک ا‌ز آن ها می تواند مانع از متاستاز شود. آن ها کشف کردند که ادلفوزین(edelfosine) که پیش از این برای درمان لوکمیا مورد تایید قرار گرفته است و در کارآزمایی های بالینی برای درمان تومورهای مغزی اولیه نیز مورد استفاده قرار گرفته است را به کار گیرند.

در این مطالعه جدید محققین سلول های بنیادی سرطان سینه سه گانی منفی مشتق از بیماران را به موش تزریق کردند و زمانی که آن ها موش ها را با ادلفوزین تیمار کردند، سلول های بنیادی سرطانی بعد از متاستاز به مغز قادر به رشد نبودند.

بیماران مبتلا به سرطان سینه سه گانه منفی بعد از این که متاستاز سرطان شان به مغز تشخیص داده شد، شانس بقای بسیار اندکی دارند که نشان می دهد سلول های توموری بعد از متاستاز به مغز خیلی سریع خودشان را به شرایط مغز وفق می دهند. این ترکیب(ادلفوزین)، مانع از ارتباط برقرار کردن سلول های سرطانی با سلول های مغزی بعد از متاستازشان به مغز می شود و به نظر می رسد می تواند ترکیبی باشد که بقای بیماران مبتلا به سرطان سینه سه گانه منفی را افزایش دهد.

پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved